ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
Ο κλιματισμός του αυτοκινήτου

Η χρήση του κλιματιστικού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελεί την πρώτη μας ανάγκη από τη στιγμή που μπαίνουμε στο θερμό, εξαιτίας της ηλιοφάνειας, εσωτερικό του αυτοκινήτου μας.

Η συντήρηση και η αποδοτική χρήση του κλιματισμού δεν απαιτεί τίποτα περισσότερο από την τήρηση των οδηγιών του κατασκευαστή, η οποία θα συμβάλει στην καλύτερη απόδοση και στη μακροζωία του κλιματιστικού. Ο κλιματισμός διατηρείται σε καλή κατάσταση αν και το χειμώνα τον θέτουμε σε λειτουργία για πέντε λεπτά ώστε να λιπαίνεται το σύστημα και οι τσιμούχες (μαζί με το φρέον κυκλοφορεί και λάδι). Δεν πρέπει να βγάζουμε τον ιμάντα κίνησης του συμπιεστή του κλιματιστικού για τον παραπάνω λόγο.

Ο κλιματισμός δεν παράγει ψύξη, απλώς αποβάλλει ποσό θερμότητας από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η θερμότητα αυτή αποτελεί το υποπροϊόν της απώλειας της ενέργειας της ακτινοβολίας του ηλίου όταν διαπερνά τα τζάμια ή απορροφάται από το αμάξωμα. Τα φιμέ κρύσταλλα αντανακλούν σημαντικό ποσό ακτινοβολίας όπως και η ανοιχτόχρωμη βαφή του αυτοκινήτου. Το χειμώνα όταν θαμπώνουν τα τζάμια του αυτοκινήτου πέντε λεπτά χρήση του κλιματιστικού είναι αρκετά για να καθαρίσουν  χωρίς να χάσουμε τη θέρμανση.


Η χρήση του κλιματιστικού

Υπάρχουν δύο τύποι κλιματισμού, ο αυτόματος (clima) και ο απλός. Στον πρώτο μπορούμε να επιλέξουμε τη θερμοκρασία, η οποία διατηρείται σταθερή με τους κατάλληλους αισθητήρες που ενεργοποιούν παράλληλα τον κλιματισμό και το καλοριφέρ του αυτοκινήτου. Στον απλό κλιματισμό η θερμοκρασία επιτυγχάνεται με τη χειροκίνητη χρήση των δύο ρυθμιστών.

Δεν πρέπει να θέτουμε τον κινητήρα σε λειτουργία με το κλιματιστικό ενεργοποιημένο ούτε να τον σβήνουμε αν πρώτα δεν απενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Επίσης, όταν τον θέτουμε σε λειτουργία εν κινήσει θα πρέπει να μειώσουμε τις στροφές του κινητήρα ώστε η εμπλοκή του συμπιεστή να είναι προοδευτική και ομαλή και κατόπιν να πατήσουμε το γκάζι σταδιακά.

Η δίωρη παραμονή ενός αυτοκινήτου στον ήλιο μπορεί να ανεβάσει τη θερμοκρασία του εσωτερικού του σε 70 βαθμούς κελσίου. Για να διευκολύνουμε τη λειτουργία του κλιματισμού πρέπει να ανοίξουμε τα παράθυρα για λίγο, να κινήσουμε το αυτοκίνητο να φύγει ο θερμός αέρας και μετά να κλείσουμε τα παράθυρα και να θέσουμε το κλιματιστικό σε λειτουργία, το οποίο θα δροσίσει σταδιακά.

Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν αντέχει σε απότομες θερμοκρασιακές μεταβολές άνω των δέκα βαθμών. Αν η εξωτερική θερμοκρασία φτάσει στους 45 βαθμούς πρέπει να μειώσουμε σταδιακά τη θερμοκρασία του εσωτερικού χώρου αλλιώς κινδυνεύουμε με θερμικό σοκ. Το ίδιο ισχύει και όταν πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Θα πρέπει να κλείσουμε το κλιματιστικό λίγο πριν για να ανεβεί η θερμοκρασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου.


Προβλήματα δυσλειτουργίας του κλιματιστικού συστήματος

  • Αν διαπιστώσουμε ότι δε λειτουργεί ο κλιματισμός πρέπει πρώτα να ελέγξουμε τις ασφάλειες που έχουν σχέση με το κλιματιστικό. Αν οι ασφάλειες είναι εντάξει τότε πιθανόν να έχει χάσει το φρέον και το σύστημα να  έχει απενεργοποιηθεί. Επόμενη κίνηση είναι η επίσκεψη στο συνεργείο για να διαπιστωθεί η βλάβη και να γίνει η συμπλήρωση με φρέον.
  • Αν η θερμοκρασία του αυτοκινήτου ανεβαίνει κατά τη διάρκεια λειτουργίας του κλιματιστικού είναι πιθανόν να έχει καεί η ασφάλεια του ανεμιστήρα του ψυγείου νερού (μερικά αυτοκίνητα έχουν κοινό ανεμιστήρα).
  • Αν κλείνοντας το κλιματιστικό διαπιστώσουμε δυσοσμία από τις γρίλιες αέρα, το κλιματιστικό θέλει απολύμανση με ειδικό υγρό γιατί δημιουργούνται μύκητες στις κυψέλες του εξατμιστή. ¶ρα μια επίσκεψη στο συνεργείο είναι απαραίτητη (καλό είναι να γίνεται απολύμανση την άνοιξη και να μη ξεχνάμε να αλλάζουμε το φίλτρο καμπίνας(στα αυτοκίνητα που διαθέτουν) αναλόγως τη χρήση.

Σε κάθε περίπτωση δεν επεμβαίνουμε μόνοι μας αλλά απευθυνόμαστε στο συνεργείο μας που διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό και την ανάλογη εμπειρία..

Καλό καλοκαίρι!!!!
Φόρτωση...